Grand Prix

Hvad er Grand Prix?

Grand Prix-gymnastik er en rytmisk konkurrencesport for piger i alderen 6 år og opefter. Sporten indeholder elementer fra både gymnastik, ballet og dans, og god og sund grundtræning er en vigtig del af træningerne. Vi fokuserer på styrke, kondition, smidighed og kropskontrol, og lægger stor vægt på det sociale og sammenhold på tværs af holdene. Dette er den helt rigtige sport for dig, hvis du elsker smukke kjoler, rhinsten, glimmer og glitter. Vi tilbyder Grand Prix /Æstetiske hold til piger fra 6 år og opefter. Der trænes typisk 3 gange ugentligt – alt efter alder – med deltagelse i konkurrencer under GymDanmark og diverse opvisninger.

Se præsentation af Grand Prix i videoen herunder

Konkurrencehold

Grand Prix er en holdsport med 6-12 gymnaster på gulvet ad gangen. Der konkurreres med to serier i Grand Prix:
•En rytmisk/fri serie
•En serie med et håndredskab, som kan være tov, tøndebånd, bold eller vimpel. Redskabet udskiftes hvert år.
Holdene deltager også i Æstetiske konkurrencer, hvor der konkurreres i blot én serie – den rytmiske serie.

Udover at deltage i 6-8 konkurrencer (alt afhængig af alder) i GP og Æstetisk, deltager holdene også til lokalopvisninger i løbet af foråret.

Grand-Prix/Æstetisk Gymnastik

Begge gymnastikformer har udviklet sig eksplosivt de seneste år, både mht. det gymnastiske niveau og mht. udstyr. Dette er absolut afdelingen for smukke kjoler, rhinsten, glimmer og make-up, så hvis det er noget for dig/din datter, er dette det helt rigtige sport. Indflydelsen fra udlandet er helt klar efter flere danske hold får mulighed for at konkurrere i udlandet. I sæson 2016/2017 fik foreningen for første gang udtaget et hold til at deltage i en udenlandsk konkurrence, og siden da har vi rejst hvert år.

Holdene

Vi tilbyder Grand Prix/Æstetiske hold til piger fra 6 år og opefter. Der trænes typisk 3 gange ugentligt i Boholtehallen – alt efter alder. Da der er tale om en holdsport med deltagelse i konkurrence og opvisninger er det vigtigt at komme til alle træninger og stævner.
Vi tilstræber, at alle gymnaster vil få mulighed for at komme på gulvet til konkurrencer, men afhængig af deltagerantal kan det komme på tale at enkelte gymnaster deltager som reserver/delepiger da der er regler om, hvor mange gymnaster, der må være på holdet.
Vores metoder for holdsætning er altid med tanke på, at holdet performer bedst muligt – samtidig med at alle piger oplever suset af at konkurrere. Det er en hårfin balance mellem et konkurrence-mindset og et bredde-mindset. På alle hold inviterer vi til cirka 2-3 forældremøder pr. sæson for at informere og involvere forældre i alt der foregår i hallen og til stævner.

Tilmelding

Hvis dette lyder som det helt rigtige for dig/din datter, kan tilmeldingen tilgås via knappen herunder. Spørgsmål og vejledning om sporten og hvilket hold er det rigtige, kan rettes mod afdelingsleder, Pernille Rask Melsen. Telefon: 60 13 70 16. Mail: praskmelsen@gmail.com.
Man er velkommen til at komme til et par uforpligtende prøvetræninger, for at se, om det er det noget for dig/din datter.

Tilmelding