Instruktøruddannelse

I gymnastikforeningen Køge Bugt prioriterer vi uddannelse og kurser højt.

For at instruktørerne har en teoretisk og praktisk basis - og for at kompetenceudvikle den enkelte, tilbyder vi DGF Træneruddannelse og DGF/DGI’s Springsikker uddannelse.

Der udover forventer vi, at instruktører, hjælpeinstruktører, hjælpetrænere og forældretrænere i spring-rytmeafdelingen hver andet år deltager i DGF’s recertificeringskursus ”Kvalitet i børnegymnastikken"

Basis uddannelse
DGF's træneruddannelse er opdelt i 3 niveauer -
  • 1-2-Træner (Hjælpetræner)
  • Et 8 timers kursus for de helt unge trænere.
  • Breddetræner 1 - Børn
  • Et 16 timers kursus for dig, der træner børn i alderen 4-12 år. På kurset bliver du klædt på til at planlægge en god træning og får inspiration til at arbejde med rytme, spring m.m.
  • Træner 1
  • For dig, der har hjælpetræneruddannelse, lidt erfaring med at træne gymnaster - eller er helt ny i trænergerningen. DGF Træner 1 består af et 20 timers basis modul og et 20 timers disciplinspecifikt modul, hvor du kan vælge mellem TeamGym, Grand Prix, Sports Acro og Rope Skipping. DGF Træner 1 er en grundig træneruddannelse med fokus på netop den gymnastikgren, som du arbejder med.

Springsikker uddannelse
Springsikker kurserne består af tre niveauer:

Niveau 1  Springsikker Måtte og Trampet 1 (20 timer)
  Niveau 2
Springsikker Måtte 2 (20 timer) - for at kommer på dette kursus skal du have bestået Springsikker Måtte og Trampet 1
Springsikker Trampet 2 (20 timer) - for at kommer på dette kursus skal du have bestået Springsikker Måtte og Trampet 1
   Niveau 3    Springsikker Måtte og Trampet 3 (3x20 timer) - for at tage dette kursus skal du have bestået både Springsikker Måtte 2 og Trampet 2.

Kvalitet i børnegymnastikken
At undervise i børnegymnastik er en stor mundfuld. Man skal som træner både skabe ro og orden i gymnastiksalen og levere god og motorisk udviklende undervisning. Det kræver viden og værktøjer at få kvalitet i træningen.

Kvalitet i børnegymnastikken er værktøjet til alle trænere og hjælpetrænere, der arbejder med børn i alderen 3-10 år.

Gymnastikforeningen Køge Bugt er certificeret ”Kvalitet i børnegymnastikken”. For at vedblive med at være certificeret skal vores instruktører på et recertificeringskursus hvert andet år.
.

Seneste nyheder

Se alle nyheder
Gymnastikforeningen Køge Bugt · Ravnsborgvej 3A · 4600 Køge · Tlf. 40754143 · Mail: admin@koegebugt.dk