TeamGym - Konkurrence

Se præsentation fra vores Teamgym træninger i videoen nedenfor.

TeamGym i Gymnastikforeningen Køge Bugt

Som TeamGym gymnast i Gymnastikforeningen Køge Bugt er der plads til alle niveauer, lige fra begynder til konkurrence på allerhøjeste niveau. Vi har hold der deltager i talentkonkurrencer samt hold for øvede gymnaster, der deltager i Regionsmesterskaberne, Forbundsmesterskaberne og DM. Det afgørende er, at du er positiv og indstillet på udvikling gennem træning. Dette kan f.eks. være med mål om at prøve TeamGym som sport eller med mål om at udvikle dig som kommende eller nuværende landsholdsgymnast.

TeamGym - det populære mix

TeamGym er det perfekte mix af rytmiske bevægelser og kraftfulde spring. En holdsport for både piger og drenge og den mest populære gymnastikform i GymDanmark.

I TeamGym fokuseres der på koordination, rytme og kraft. Teamwork og teknik spiller en stor rolle. Der konkurreres på bane (spring), trampet (spring på en lille trampolin) og gulv (en rytmisk serie).

Alle konkurrencer foregår som hold af 6-10 gymnaster i enten herre-, dame- eller mixrækken. På mixholdene skal der være 50 pct. af hvert køn.

Som TeamGym gymnast opnår du:
Mentale og sociale færdigheder individuelt og på holdet
Tekniktræning i rytme, spring og akrobatiske momenter
Styrke -, kredsløbs- og smidighedstræning
Koncentrations træning og frem for alt personlig udvikling

TeamGym-afdelingen træner i Gymnastikforeningen Køge Bugts eget gymnastikcenter med moderne faciliteter, og sammen med foreningens kompetente trænere, stræber vi efter at skabe de bedste rammer for at man kan udvikle sig som TeamGym gymnast.
Trænerteamet består af dybt engagerede trænere, som alle brænder for at udvikle deres gymnaster og for det frivillige foreningsliv.
TeamGym afdelingen ønsker at etablere bedst mulige træningsforhold for den enkelte gymnast og stræber efter at gymnasterne skal få så mange succesoplevelser med gymnastik som overhovedet muligt.
Det kan det blive nødvendigt, at anvise gymnaster til et andet af foreningens hold, hvor den enkelte gymnast passer ind både gymnastisk og aldersmæssig, så alle vores gymnaster får den bedste oplevelse af succes. Klik på linket nedenfor for at tilmelde dig et af vores TeamGym konkurrencehold.

Seneste nyheder

Se alle nyheder
Gymnastikforeningen Køge Bugt · Ravnsborgvej 3A · 4600 Køge · Tlf. 40754143 · Mail: admin@koegebugt.dk