Børnegymnastik

Se præsentation af børnegymnastikken i videoen nedenfor.

Gymnastik er en sport der er fantastisk til at udvikle børns motorik og kropskontrol. Den motoriske træning som barnet lærer glemmes aldrig og vil være med til  at danne fundament for barnets udvikling som ung og voksen. Barnet lærer glæden ved at bruge sin krop gennem kolbøtter, hop, spring, tons og tummel. Uanset alder og niveau er der altid nyt indenfor gymnastikkens verden, der kan udfordre barnet.

I Gymnastikforeningen Køge Bugt tilbyder vi en bred vifte af hold til børn i alle aldre.
  • Hold med forskellig fokus til børn der lige har lært at gå. De træner sammen med en forælder/voksen. (Far/mor/barn holdene)
  • Hold med få deltagere og flere instruktører til børn, som har behov for mere fokus og støtte. (Stjerneholdene)
  • For børn der kan gå til gymnastik uden mor eller far fra 3-4 år tilbyder vi både springhold og danse/rytme hold. (Springpiger- og drenge og Rytmeboblerne)
  • For børn der har mod på konkurrencegymnastik tilbyder vi Grandprix og TeamGym. Læs om disse hold under fanerne "Grandprix" og "TeamGym."
  • For børn der ikke vil gå til konkurrencegymnastik, har vi 3 KB Mix hold. Læs om dem under fanen "Opvisning spring og akrobatik"